Tuesday, July 1, 2008

~ALHAMDULILLAAH~

Bismillaah...

slalunya hari hari aku akn click my massey..
tp semalam x..sbbnya,aku rasa life semalam mcm x teratur skit..
so, better tunggu masa yg betul-betul sudah bersedia...

harini,
sbenarnye, I tot result wont come out lg..
sbb tu dgn slumber badaknye, aku click my massey
dan terus log in into my account..then, Exams result..
dan dengan terkejutnya kulihat ada sdikit perubahan dlm jadual jadual itu..
lebih banyak kotak kotak kosong yg dulunya x terisi kini sudah terisi..
dalam hati ''apa ni?result sem 1 ku kah?''
belum pun diteliti...

dan setelah dibelek-belek beberapa saat..
e eh..result sdah kluar rupanya..

laju air mata jatuh,
Ya Allah, Maha Pemurahnya Engkau...
stelah smenjak dua menjak ini aku ada mengabaikan jadual kelazimanku,
Engkau memberi apa ygkuharapkan....
rasa syukur, malu pun ada...

ok lah,result ini, tidaklah secantik result top scorer...
tp result yg aku harapkan...dan ada juga yg aku impikan..
walaupun,tidak semua yg aku harap dan impikan dlm result ini terjadi...
pendek kata, berjaya utk melepasi ranjauan semester 1 tahun 2 di
Massey university yg menggunakan bell-shaped system dlm penentuan grade matapelajaran..
which is : sakit......

alhamdulillaah, aku terus shj log in voip..
nk msg sapa?nk share dgn sapa?
asalnya, nk beritahu kpd kak yusma,
sbb kak yusma pun, kulihat seperti excited menunggu result keluar,
tapi memikirkan kak yusma bakal menghadiri satu majlis malam ini,
risau pulak kalau 'kerisauan' kakak yusmahanim menspoilkan moodnya..
tp insyaallah aku pasti, beliau cemerlang...

terusku msg abah...memberitahu resultku..
huahua...kuharap mereka mengerti~~

ok lah,
kini...aku teringat potongan ayat al-quran..
''Maka apabila engkau telah selesai (dari sesuatu urusan), tetaplah bekerja keras (untuk urusan yang lain), dan hanya kepada Tuhanlah engkau berharap''

~jadi apa tunggu lagi Hana... ?
next sem 3 paper maths...only 1 paper stats~
kak yusma, ur hardwork inspires me a lot!
to my friends, thank you 4 being with me along the way in this tough battle for a person like me..
dan...
xpernah kulupa ttg ini..

''kita berjaya bukan kerana 'kebijakan' kita, atau 'usaha' kita,
tapi kita berjaya sebab Allah yg memberi kejayaan itu''

think a lot Hana!
perjuanganmu bukan setakat ini, malah lebih banyak perjuangan dan ranjau kat depan..
dan...aku baru terfikir (like a month ago)..
yg...perjuangan ini bukan untuk diri sendiri,bukan untuk diriku...
tetapi seharusnya ku berjuang kerana Allah dan untuk ummatku jua....
maka,
lebih tinggilah cita cita yg tersurat dan tersirat ini..

~ampuni segala khilaf dan kelalaian dalam amanah ini~
~kupohon retsu semua untuk kuteruskan perjuangan~
~yg bukan hanya perjuangan buta untuk melepasi paras cemerlang atau lulus atau memenuhi kehendak sponsorku, dan apa apa lg..
~tp perjuangan yg memikirkan BEKALku sementara masih tersisa nafas ini
di persinggahan penuh ujian...


sebelum mengakhiri posting...marilah sama sama merenungi sedikit potongan akhir surah As-Saff:

(10) Wahai orang-orang beriman! Mahukah kamu Aku tunjukkan suatu perdagangan yang dapat menyelamatkan kamu dari azab yang pedih?

(11) (Yaitu) kamu beriman kepada Allah dan Rasul-Nya dan berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwamu. Itulah yang lebih baik bagi kamu jika kamu mengetahui.

(12) Nescaya Allah mengampuni dosa-dosamu dan memasukkan kamu ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, dan ke tempat-tempat tinggal yang baik di dalam syurga A'dn. Itulah kemenangan yang agung.

(13) Dan (ada lagi) karunia yang lain yang kamu sukai iaitu pertolongan dari Allah dan kemenangan yang dekat waktunya. Dan sampaikanlah berita gembira kepada orang-orang mukmin...

~yaAllah, jadikan kami mukmin yang bangkit dan turut serta berjuang untuk kemenangan yang Engkau janjikan..ampunilah kami, kami pohon petunjukMu, ya Rabb...aamiin..

No comments: