Friday, March 27, 2009

istikhoroh -_-


Bismillaah
Salam

Mungkin ada juga sedikit luka,
sebab tak berjaya untuk mencuba menghadapi kesusahan itu..

lepas lama berfikir,
lepas beberapa kali istikhoroh,
lepas berusaha semahu-mahunya memberi semangat pada diri sendiri,
lepas berusaha menjadi optomist,
akhirnya aku ambil jalan ni..
jalan yang nampak seperti ''menyerah kalah sebelum berjuang''..

apapun,
aku mengambil keputusan ini,
bukan sekadar imbalan emosi, atau nafsu ,
bukan sehari dua aku berfikir,
bukan sekali aku memohon pada Dia,
biarpun terpaksa bersusah di kemudian hari,
tapi aku mengambil keputusan ini,
kerana aku ingin mencuba..
ingin mencuba sesuatu yang mungkin ada risikonya..
ingin mencuba sesuatu yang berlawanan dengan arus
"go against the flow"
supaya dapat aku lihat..dan yakin..
di mana sebenarnya keupayaan aku..

mungkin harapan kedua mereka jadi mimpi
''harapan serupa mimpi'',
tapi aku bersedia dan mempersiapkan diri...
bagi aku, rezeki Allah yang tentukan...
ada sesuatu di hadapan yang belum kita ketahui dan belum kita nampak,
cuma kita selalu menilai berdasarkan
pengetahuan dan pengalaman, juga pemerhatian..
yang belum tentu di mana persisnya..
everything is possible..

aku petik doa istikhoroh
''..tentukanlah kebaikan untukku di mana saja aku berada dan redhailah aku''

**********************************************************************

Semalam hari ulang tahun ku dan kembar yang ke-22..
mesej asyik masuk 11.30-1.30 am
tenkiu semua..(luv u all :x)
ym pun pnuh (boleh tak ku cakap ni gara2 ada org announce kat status..hampess)
abah mesej 2 kali lagi..maaf abah hana xda credit untuk international..jadi lambat reply..

soalan pada umur 22:
dah ramai yang asyik dok tanya tentang calon..
sesungguhnya daku amat tak reti nak jawap, jadi dengan bermain-mainnya
suruh orang carikan yang tua dari ku sekurang-kurangnya 5 tahun..
mueheheehe..
*just dont take it too serious*
sesapa yang sua hadiah tu, mekaseyh2..luv u all :x

-DELETED-

*****************************************************************************

ok, enough la tu..
dengan gembiranya dapat berita daripada dekcik
dekcik dapat penulisan, pemahaman, bi, maths, sains, agama 100..b.arab 98..
*macam k.ana dulu2 jugak..tapi bila dah tua, berkarat..hehehehehehehehe..
tahniah dek cik..it's a ood start..
dekcik slalu kata susah, tapi bloeh buat..
dekcik selalu menangis kalau takut tak boleh hafal atau terlalu banyak nak kena hafal..

aku ingat lagi, dekcik belajar tulis alif ba' ta...
dia tak pandai tulis ha bulat lepas brapa kali cuba..
last-last dia menangis ..hehe
dia risau sebab besar nanti kena belajar komputer..dia x reti computer lagi..lepas tu terus menangis..
hehehe..
lawak la dek cik ni..
dia terlalu risau sampai menangis...

sayang dekcik :x

4 comments:

-CH- said...

haha.cite bab kawen..patutlh suruh kita baca.:p

kita bg calon xnk,tggu budak yg xpndi ckp melayu tp mak ayah org melayu ke??

jk.

btw, xkisahlah apa sj keputusan yg diambil..yg pntg dh sedia nk face risiko tu..pasti ada pro n kontra..cara mghadapi tu yg pntg.

gud luck.

Owner said...

noha kena bg calon yang rational sket ye =p
kui3x..

*smoga berjaya daku dan kwn2

Anonymous said...

Mak kata "kalau boleh" je kan..
so kalau dah anak die tegedik2 nak kawen, nak wat camne..
hehe

nur said...

hehe,hana,saya cabar awak mendahului saya;p

(gurau je..saje nak test power awak,keke;p moga dapat yang terbaik okkay:))