Thursday, April 30, 2009

Jangan Menggoda....Nanti bahaya -_-

Bismillaah..

Aku pesan, " Oh, JANGAN menggoda!"

Aku pesan, "Hey, JANGAN mudah tergoda!"

Kita bertemu orang yang baru silih berganti,

rasa terpikat, tergoda, terpesona, terjatuh hati...

pada keayuan, kecantikan, kelembutan, kebaikan...

sangat mudah!

Tapi, aku selalu berpesan,

"Hey, jangan menggoda!"
"Hey! jangan tergoda!"

Pernah terperangkap dalam mainan perasaan yang tiada penghujung?

Maka kita akan lebih berhati-hati.

Manusia ini punyai banyak pilihan,
tetapi suka mencari dan menggunakan peluang-peluang yang ada untuk membuat pilihan,
akhir sekali,
ada hati yang terluka.
Kenapa pernah mengenali?

Maka aku berpesan ;

"Hey! Jangan menggoda! Nanti bahaya!"

Dan aku bertegas pada diri "Aku takkan mudah tergoda "

Biar kenal, baru selamat.... =)

kenal melalui orang yang mengenali ^.~ V

Wassalam

2 comments:

Anonymous said...

owh..good point.:)

Anonymous said...

Got it!