Saturday, April 25, 2009

malam Sabtu datang lagi

*tipu je..

bukan malam sabtu pun, tapi sabtu malam..

sama je dengan malam sabtu..

tadi melangkah pulang dari usrah..

keluar Kairanga masuk Rotary..

setiap kali pulang dari usrah,

itulah yang aku nampak..

gadis-gadis pakai skirt, kasut tinggi,

fashion sana fashion sini

make up

all in all boleh kata sexy la jugak

berlari-lari keluar dari bilik, keluar gate, berkumpul..

ke mana lagi malam sabtu kan?

bergembiranya mereka..

aku fikir

apa erti keseronokan bagi mereka?

clubbing seronok? apa yang mereka dapat? hanya seronok?

hmmmh~

-pregnancy macam dah jadi masalah biasa
-belek majalah : lesbian pun masalah biasa..menular-nular

hmmmh~

apa lah yang aku yang kerdil ni perlu buat agaknya?

yelah, aku tahu mereka bukan muslim,
apa yang mereka faham,
tapi mereka pun tahu apa benda tu semua "negative",

aku fikir lagi..

orang Islam, x solat, x pakai tudung pun susah aku nak cakap..

aku kaku membeku tak buat apa-apa lagi..

aku fikir lagi..

orang berdakwah sana sini,

dah berapa ramai orang bukan islam yang kenal islam?

oh, jangan salah sangka..
ini bukan kritikan..
cuma apa yang aku terfikir..

jadi, aku perlu buat sesuatu..itu saja..

wassalam

No comments: