Friday, October 16, 2009

Learn to say "NO" to some of our desires

Salam

Saya bimbang jika non-Muslim yang dijemput itu ragu,
dia dijemput untuk diberitahu tentang keindahan Islam,
tetapi apa yang dilihat,
urusan tidak teratur, masa pula tidak ditepati, suasana pula tidak kondusif.
Itu

Saya hairan,
bila ada perbincangan tentang islam perlu maju ,
islam perlu mendirikan daulah islam yang sebenar,
tapi hakikat "menepati masa" itu sendiri terlepas pandang
apabila masa permulaan perbincangan tak ditepati,
sedangkan itu salah satu kunci untuk ke depan.

Sometimes we have to say "No" to some of our desires,
untuk melakukan semuanya dengan teratur dan tersusun:)

Saya juga susah..
ini masalah utama saya kira..
tapi, saya harap solat dapat melatih saya

wassalam

1 comment:

nyh said...

salam ukhti,

salah satu ciri2 individu muslim adalah menjaga waktu. perlu dijaga supaya keberkatan masa itu tidak hilang.menepati masa adalah salah satu untuk wasilah untuk mendisiplinkan diri.

nice puisi/sajak/gurindam...=p

wassalam...keep it up!