Saturday, April 10, 2010

Last moment




Salam

Alhamdulillah.
Lagi 4 hari, genap sebulan saya meninggalkan bumi Pelmerston North.
3 tahun adalah masa yang terlalu singkat.
Walaupun 3 tahun permusafiran dirasakan waktu yang tidak cukup
untuk belajar tentang banyak lagi perkara,
tapi pulang berada di rumah memang cukup menenangkan.

Satu perasaan yang bebas, tenang...saya gunakan sebagai waktu senggang untuk
mencari sesuatu dan melakukan kerja yang saya tak dapat lakukan ketika sibuk bergelar pelajar.
Gembira...Tapi kadang-kadang rindukan masa lalu di New Zealand.
Suasana yang tenang, permai, indah, di sana.
Dan di sana, saya belajar hidup tanpa keluarga kandung,
apa-apa yang terjadi semuanya berkongsi dengan kawan-kawan.
Permusafiran yang sangat berharga!

2 minggu terakhir saya di sana sangat sibuk.
Setelah mendapat keputusan peperiksaan musim panas,
saya terus meminta untuk balik for good kepada pihak KPM.
Saya gembira, e-mail saya kali ini dibalas!
Sebelumnya saya meminta untuk menyambung pengajian untuk melengkapkan credit hour bagi major Statistics.
Hampa, e-mail tak pernah berbalas.
Tapi, kali ini KPM jawab e-mail saya!!! :D (Jakun sket.hehe).
Saya sibuk menguruskan urusan graduation application, accommodation, yuran yang berbaki dan seumpanya..
Juga sibuk dengan urusan packing & shipping.
Juga dengan kerja-kerja yang perlu saya selesaikan sehabis mungkin.
Juga dengan urusan mengambil gambar di sekitar Massey Uni tercinta!!

Terima kasih Noha dan Kak Sha, teman saya dan layan kopoyoyan saya yang koya..he2
Terima kasih Noha yang banyak tolong saya, teman beli kotak dan macam-macam lagi..
Sampai sekarang pun, saya masih mintak tolong awak simpankan surat-surat penting saya..
Terima kasih Kak Sha masak dan offer untuk tolong saya..
Terima kasih Laili, tolong hantarkan saya ke airport.
Terima kasih kawan-kawan semua (Zu,Kuzai, Ayu, Ain, Fairuz, K. Huserk, Laili, Noha dan Kak Sha, Kak Diana, K.Shikin, K.Fatan untuk majlis terakhir saya)
Terima kasih untuk perlawanan netball terakhir saya di Palmy.. I really enjoyed that game!
Terima kasih Kuzai, tolong bawa saya ke syarikat shipping yang jauh tu.
Terima kasih Ain, tumpangkan bilik.

Terima Kasih sekali lagi to Noha & Kak Sha yang bersama-sama saya...Saya gembira pada hari-hari terakhir saya di sana :).

Terlalu banyak yang saya perlu berterima kasih kepada semua.

Alhamdulillah.

Wassalam

1 comment:

noha said...

kita pegi balik garden ni dengan ain and boss ari tu ms diorg datang..diorg pn kagum tgk garden yg cantik ni.:)

kamu jaga diri elok2