Tuesday, February 17, 2009

ROTARY COURT, MASSEY UNI, NZ



Bismillaah..

Salam..

Alhamdulillaah..perjalanan smooth dan selamat..

16 Februari 2009, 11.30 pagi...
Abah mulakan journey to Penang..mak dan dekcik ada sekali,
In ja yang tak join, maklumlah he gives full commitment to sport!
flight pukul 6.40 pm,
abah cadang bertolak lepas lunch je,
mak pulak nak 10 am..
bagi aku 11.30 is just nice..
not too early and not too late..
on the way ke Penang,
dekcik asyik kacau ja,
buas pulak tu..
setiap kali aku lelap ja, dia akan petik jari,
x bagi aku tidur,
lepas tu buat bising..

untuk redakan kebuasan dekcik,
aku pun umpan dia..hehe...
''kalau cik baik , kak Ana bagi rm 2''
kedekutkan kak ana dekcik ni..??

sampai airport pukul 5 pm
aku terus check in
alhamdulillaah..settled
pukul 6pm, aku masuk boarding gate
salam n peluk mak dan abah,
nak salam dekcik,tapi dia malu-malu..
tunjuk tiket, dan terus masuk..
pesanan mak dan abah ''belajar betul-betul''
this year, will decide whether i'm able to proceed hons or not..
I cant make an early judgement,
be optimist and realistic.

flight ke KL agak lewat (15 minutes)
agak kesal..
masa untuk bersama Kak An di KLIA semakin singkat,
sampai pun dah dekat 8 pm.
8.15 kena gerak dah..
nak sampai dekat ariival hall for domestic flight pun ambil masa..
singgah toilet lagi..
tak berbaloi pulak rasanya, kak An datang jauh-jauh..

Sampai di KLIA, Kak An dan Syahir kasi bekal,
kononnya nak makan atas flight..
hehe..
susahnya nak bawa..penuh tangan..beg laptop lagi,
nasib baik tak bawa hand luggage.
tapi of course la aku tak makan atas flight kan,
lainlah kalau seat sekali dengan family, or kawan..



I tell you what,
It was a long journey-fron KL to Auckland
9 hours something..
I hate long journey..
meletihkan dan tak selesa.

Sampai di Auckland,
terus ke money exchange centre and topup service..
check in for domestic flight di NZ,
flight ke Palmrston North-4.45 pm..
2 hours, duduk menunggu di airport..
lagi satu yang tak disukai: WAITING

alhamdulillaah,
sampai Palmey 5.45 pm
Laili pick up
First thing - sambung internet
secondly - membersihkan diri
thirdly- rest

seriously,
sengal-sengal masih terasa,
especially di bahagian tangan,
akibat carry bag lap top agaknya..

harini , planning to go out by bus..
utk beli keperluan asas kejap (aiseyh, skema je bunyinya)
Kak Nad, I'm gonna miss U..I feel like u're still here..
Kak Nabil, there's no word i can say..just be strong..I know u're strong enough
Hana, Noha, Laili, Fifi..do ur best!
Noha sila cepat balik ye..tolong uruskan timetable saya ni..haha!

Regards,
kanak-kanak yang sedang kelaparan dan breakfast dengan kek pisang,
HANA_ZAN




*oh, i almost forget..
aku dapat message dari dekcik,
dekcik suruh janji 16 march ni bagi kat dekcik lagi selamat ulang tahun sayang..
dah nak masuk March ni,ramailah empunya birthday..26/2 ni pulak birthday abah,

Jadi? (buat nada dekcik)
i'd like to dedicate this song to those yang birth date nye 26/2 to 26/5..hehe

Imran Ajmain _-_ S...

8 comments:

Anonymous said...

Salam
weh...sayunya...
mak kata sunyi...pastu aku cakap la, kalau ada hang kat rumah berleter...hehe..
dik cik tu tau hang nak pi mulala buat perangai tu...tak senang duduk..sian dia..
aku call rumah haritu, dia angkat, terus cakap mesra n ramah ngan aku sbb dia ingat aku ni hang..
hang pi ngajaq time tu..
pastu, bila dia tau aku ni aku, dia malu n trus bg phone kat mak..
hampezz la..camne aku balik nnti..
-Hani-

Ann said...

ha3.apa ni dedicate secare pukal..ramai lh yg smbt befday ms tu.:p

esk dh 19.rs xsbar nk blk.haishh apsl lh ni.

Farhana & Farhani Azizan said...

hehehe...

terpaksa buat secara pukal..
dah ramai sangat orang penting dalam hidup..

*istimewanya ayat kamu: pukal

Anonymous said...

erm..
sape tangkap gamba ni? S ke?
erm...lawa la plak baju hang..tak aci..hehe..

Anonymous said...

sapa lagi..S la..dah kurus dia skang..
kak an, we vote for S..haha!

bj tu aku yg pilih taw..beli kat kdai hakim..tp dah outdated r..=p
bj yg aku pkai first day kat skolah e-pan..memori memori..
windu nya kat adik2 aku tu..

Anonymous said...

ala, lagu tu sampai 26/5 ja ka? panjangkan la ke 26/8. ngee... :p

Farhana & Farhani Azizan said...

26/8 terlalu pukal la syud..
hehehe...
dun weri b hepi..

utk awk..saye stopkan kejap after 26/5...
past sambng balik 26/8..
khas utk syud y teristimewa=p

PEYHAN said...

hehe...S dh nk masuk meminang...heheheheh!