Saturday, August 15, 2009

Nukilan~

Aku menerima panggilan daripada Residential Service Office (RSO)
sebaik tamat latihan futsal.

Kali ini aku mesti pergi, alang-alang sudah berada di luar rumah,
aku tak mahu bertangguh lagi, sepertinya sangat "urgent".

Terkejut dan cuba berlagak tenang,
apabila ditanya :"Do you realize that you signed the accommodation contract for 1 semester only?"
Really? Terus-terusan aku bertanya apa yang perlu,
tapi akhirnya pasrah,
aku perlu keluar dengan segera...
"The room has been allocated for someone else"

Aku masih berlagak tenang,
Saudari-saudari di Kairanga datang membantu,
Bilik Ain & K.sha ; menjadi bilik tumpanganku selama kurang lebih 2 bulan,
Rumah "bawah"; menjadi rumah tumpanganku selama kurang lebih 2 bulan,
dan Ain,Zu,K.Yusma,K.Sharina menjadi housemates yang menumpangkanku selama kurang lebih 2 bulan.

Dalam 2 bulan,
Bersatu games telah berlalu.
Semester baru telah bermula.
Islamic Awareness Week sedang berlangsung.

Aku yang sering "perfectionist" dan " complicated ",
cuba mengadaptasi melalui dan menjalani hidupku,
sebagai seorang yang berkelana,
yang sentiasa punyai tugas yang perlu diselesaikan,
Kadang kala payah,
tapi mungkin kerana aku yang menjemput,
maka aku perlu melayaninya.

Aku menerima khabar,
abah kini berpindah ke Subang Jaya,
mak menguruskan adik-adik,
KakAn juga bekerja di PJ,
kami kembar jauh di mata,
kesian mak..sob sob

IAW 2009
Penat tapi tak mengapa,
aku tak punya banyak pengalaman mengendalikan apa-apa acara di universiti,
semua orang yang terlibat akan penat, stress mungkin,
studies lagi,
tapi perlukah kita retak ketika ini?


..DAN sering aku singkapi hikmah disebaliknya,
walau jerih aku mencari,
ya, mungkin aku bertemu..
tapi biar menjadi rahsia hati,
antara aku dengan-Nya.

Rumah baruku..
Aku kini mencatatkan kenangan di rumah baru ini,
berjiran dengan pemuda India yang belumku tahu namanya,
Di tengah-tengah hiruk pikuk kotaraya Palmy,
setiap pagi menunggu bas,
pulang ke rumah dengan bas,
sampai hancur jadual bas ku..hehe

Kini,
aku perlu berhempas pulas dengan tugasanku,
dan mengarang surat e-mail perletakan jawatan.
Amanah tak pernah selesai,
cuma aku sedang memilih apa yang utama.
Kerana aku tak berdaya menjadikan banyak perkara itu yang utama.

Perkara yang inginku kongsi :

Ku tidak nampak cara yang lebih baik untuk sesebuah ukhuwwah itu kekal mulia dan terpelihara melainkan sikap berlapang dada.

A friend in need is a friend indeed.

Do for the sake of Allah only , however hard it is, however difficult it is, however easy it is or however fatigue we are.

LAST but not least,
thanks a lot to those who have been helping me;
Segala puji untuk Dia yang memilihku untuk berada di sini.

Wassalam..




1 comment:

Anonymous said...

ayat atas macam nk buat sajak pulak.:p

u know where to find your "friend" when you need them.

jaga diri.anak bujang dpn rumah slalu bukak pntu.haha